Garanti og vilkår

 

GARANTI

Det er viktig for oss at du er fornøyd. Når du har gitt oss ansvaret for å handle din middagsmat er det viktig at vi leverer varer som er av høy kvalitet. Du binder deg kun for én levering av gangen (se mer under vilkår). 

Om du ikke er fornøyd med en vare gir du oss beskjed, så trekker vi fra kostnadene for den varen på din neste betaling. Du behøver ikke vise oss varen du vil reklamere på, vi stoler på deg. Derimot er vi takknemlige for om du forteller oss kort hva som var galt.

Skulle mot formodning en vare mangle i middagsposen din, kompenserer vi deg for den med varens verdi på neste betaling. Om du skulle få for mye av en vare, får du naturligvis beholde den uten å betale. Angitt vekt på fisk, kjøtt og fjørfe er cirka vekt og kan variere opp til 10% opp eller ned i forhold til det som står i leveranselisten. Får du en mindre mengde enn det, er det grunnlag for reklamasjon.

Om en avtalt leveranse skulle utebli helt så reduserer vi selvfølgelig neste betaling med full verdi av leveransen.

For å gi deg kompensasjon trenger vi en e-post om hendelsen til post@matfryd.no så snart du oppdager det eller senest innen utgangen av den aktuelle leveranseuken.

Vi vil gjerne ha dine synspunkt på maten og tjenesten vi leverer slik at vi kan videreutvikle oss og gjøre den bedre. Send oss gjerne en e-post eller bli venn med oss på Facebook.

Husk at du når som helst kan gjøre et opphold i ditt abonnement eller velge å få hyppigere eller sjeldnere leveranser. Registrer endringen via ”Min side” senest mandager kl. 12 for neste ukes levering, altså ca. en uke i forveien.

 

VILKÅR

 

Generelt om Matfryd og abonnementet

Matfryd er en abonnementstjeneste UTEN bindingstid. Vi leverer middagskasser (råvarer og oppskrifter) hjem på døren, eller evt. til andre hentesteder dersom dette er spesielt avtalt. Du administrerer enkelt ditt abonnement via Mine Sider. Her kan du endre frekvens, produkt, ta en pause eller stanse abonnementet. Dette må gjøres senest mandager innen kl. 12 for påfølgende ukes levering. Prisene inkluderer planlegging, innkjøp, plukking og pakking av råvarer til en ukesmeny, samt leveranse hjem på døren av det bestilte produkt. Matfryd har anledning til å endre prisen med minimum en måneds varsel.

 Ved spørsmål, kontakt vår kundeservice på post@matfryd.no eller telefon 05 628.

 

 Avbestillinger

Avbestillinger av leveranser må skje mandager innen kl. 12 for leveranse uken etter. Dette gjør du enkelt selv på MineSider (eller du kan kontakte oss på epost eller telefon om du trenger hjelp). Avbestillinger som kommer ETTER dette og innen onsdag kl. 12 vil bli belastet 50%. Etter dette blir du belastet 100%. 

Pauser, oppsigelse og adresseforandringer

Du har selv ansvaret for å administrere dine opplysninger med kontaktinfo, betalingsinformasjon samt leveranseplan. Dette gjør du ved å gå inn på Min Side gjennom «Logg inn»-funksjonen på Matfryd.no. På Min Side har du alltid full kontroll over dine leveranser og kan på egenhånd, døgnet rundt selv administrere ditt abonnement. Det er viktig at du holder dine leveransedetaljer og kontaktinformasjon oppdatert på ”Mine sider”. Det er viktig å merke seg at adresseforandringer MÅ meldes inn til vårt kundesenter, dette kan du ikke gjøre selv. Om for eksempel vår sjåfør ikke kan komme inn hoveddør eller om din adresse ikke stemmer, kan du i verste tilfelle miste leveransen. I slike tilfeller har vi dessverre ikke noen kreditering for manglende leveranse.

NB! Viktige beskjeder, kansellering av levering og oppsigelse av abonnement kan ikke gjøres direkte til sjåfør, men må gjøres via MineSider eller med vår kundeservice.  

Betaling med kredittkort

Matfryd tilbyr betaling via kredittkort. Det er enkelt, sikkert og miljøvennlig ved at vi reduserer unødvendige papirfakturaer. Når du blir kunde verifiserer vi at dine oppgitte kortopplysninger er korrekte. Betalingen trekkes fra ditt betalingskort natt til fredag før leveranse og du trekkes kun for én leveranse av gangen (dvs. den aktuelle uken). Transaksjonen utføres helt automatisk og uten noen ekstra avgifter for deg som kunde. All kommunikasjon er SSL-kryptert og det er bare vår samarbeidspartner DIBS som har tilgang til informasjonen om ditt kort og kortnummer. Du kan lese mere på DIBS’ hjemmeside på www.dibs.no. Du har selv ansvar for at dine kortopplysninger til enhver tid er oppdatert og riktig. Hvis trekket ikke går gjennom vil du motta purring/inkassovarsel fra oss etter 14 dager.

Betaling med papirfaktura

Matfryd tilbyr også betaling via ukentlig papirfaktura. Du mottar da én faktura i starten av hver uke for matlevering inneværende uke. Papirfaktura har et gebyr på 65 kr. Eventuelle feil eller mangler krediteres på neste faktura. 

Leveranser

Matfryds leveranser skjer på søndag eller mandager hver uke (du kan fritt velge litt avhengig av hvor du bor,) eller så nær som mulig ift. helligdager. I noen områder i utkant av våre leveringsområder kan vi imidlertid ikke garantere at du kan velge leveransedag selv. Leveransene skjer mellom kl. 11-20 på søndager og kl. 16 -22 på mandager. Du kan velge om du ønsker levert hver uke, annenhver uke eller annet. Vi kan sette opp egendefinerte leveringsuker for deg hvis du tar kontakt med oss etter at du er ferdig med registrering. Vi er tilgjengelige på telefon 05628 på leveransedagene om du har spørsmål eller ønsker å formidle beskjeder i forbindelse med din leveranse.

Matkassen leveres til din adresse på ønsket leveringsdag. Sjåføren ringer på og overleverer kassen innen oppgitt tidsperiode. Hvis det ikke er noen tilstede, vil sjåføren sette igjen kassen utenfor din inngangsdør og sende en SMS om at varer er levert. Ved en slik avlevering går ansvaret for varene over til deg som abonnent. Matfryd har ikke erstatningsansvar for forsvunne/ødelagte varer etter levering der vi ikke evnet å komme i kontakt med mottakeren innen det angitte leveransetidspunkt.

Sjåførene kan ikke ta i mot viktige beskjeder om ditt abonnement eller din leveranse, det må du ta med kundeservice hos Matfryd. 

Personvern

Matfryd leverer eller selger ikke dine kontaktdata videre til tredjepart i noen form. Ved å starte abonnement hos Matfryd gir du tillatelse til at vi kan kontakte deg via telefon og/eller e-post også etter du har avsluttet abonnementet. Ønsker du ikke slik informasjon eller tilbud, vil vi umiddelbart avslutte slik kommunikasjon.